Julmys

Snart jul, Gu vad konstigt det änns att faktist kunna njuta av julen det här året. Men o andra sidan helt underbart! Julen var en av de jobbigaste tiden på året när man är sjuk. Mat och godsaker är i fokus hela tiden och många skall vara social, kanske träffa massa släkt och vänener inte helt lätt. Dina rutiner rubbas och det är helt annan mat..jag förstår det är skit knepigt och ångestframkallande. Det som hjälpte mig var att planera med en av mina föräldrar vad jag skulle äta till alla målen. Tiden kasnke rubbas men håll dig till dina måltiden ändå! Julen är en jätte bra tid för att utman dig och testa nytt. Du kasnke kan äta några paliner till mellis i stället för macka och juce. Och jultalktiken blir inte mer än en "vanlig potion mat" du äter vanligtvis. Det låter läskigare än vad det är.planera! Du kommer inte få i dig mer i jul än vanligt det blir bara godare och mysigare. Tro mig jag har varit med ett tag...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0